söndag, augusti 05, 2007

Biblical studies carnival XX

Under juli månad har jag inte varit speciellt aktivt med att hålla koll på bloggar med bibelvetenskaplig inriktning. Även mina favoritbloggar har jag inte följt speciellt noggrant. Istället har mycket tid spenderats med familj och sedan resan till Wien som jag har rapporterat om här.

Men bloggvärlden har inte stått stilla under den svenska semestermånaden, och det gäller även de sk bibliobloggers. Jag har tidigare uppmärksammat "Biblical Studies Carnival" här och här, som sammanställer och summerar månadens intressantaste bibliobloggers i framförallt den engelsktalande världen. Nu är "Biblical Studies Carnival XX" ute på Dr. Claude Mariottini's blog, som redovisar vad som har hänt under juli månad. Det är intressant läsning med många länkar.

En händelse som drog till sig mycket uppmärksamhet under juni månad var upptäckten av Nebusarsekim, som jag själv skrev lite om här. Om du känner för att fördjupa dig i denna upptäckt har du nu ett gyllene tillfälle i och med sammanställningen av Dr. Claude Mariottini. Upptäckten har både upphöjts till den viktigaste upptäckten på 100 år (lite överdrivet tycker jag) och blivit ifrågasatt (som vanligt...).

Duane Smith på Abnormal Interests är värd för augusti månads "Biblical Studies Carnival XXI". Den publiceras omkring september 1, 2007.

Inga kommentarer: