fredag, augusti 24, 2007

Skolstart

Denna vecka har jag deltagit i två skolstarter, Pingstförsamlingarnas Teologiska Seminarium (PTS) och Örebro Missionsskola (ÖMS). Ett nytt skolår ger mig faktiskt ny energi, och jag ser framemot hösten som är min bästa årstid ... med undantag för november.

PTS har fått 15 nya studenter i årskurs 1, vilket är en lättnad och inspiration för framtiden. Det verkar som även ÖMS har gott om studenter, men hur många är jag inte säker på. Vilket fall är det skönt att intresset för att studera teologi inte helt avtar i vårt land. De andliga och existentiella frågorna är ju viktigare än någonsin mitt i ett högteknologiskt samhälle. Var tar människan och livet vägen?

Även mina doktorandstudier i Finland sätter nu igång på allvar efter sommaren när jag i ett mail idag fick annonserat att forskarseminarierna kör igång den 12 september.

På ÖMS/ÖTH skall jag under fyra veckor, från och med nästa vecka, undervisa pedagogerna från Örebro Universitet i bibelkunskap om Gamla testamentet. Det blir nog en spännande grupp att möta.

Annars har min fru och jag under de senaste två veckor varit engagerad i våra barns inskolning både på Dagis och förskola. Fantastiskt vad tiden går, speciellt när man är förälder. Var det verkligen sex år sedan vi fick vårat första barn? Makalöst!

Allt gott!

Inga kommentarer: