måndag, oktober 01, 2007

Biblical Studies Carnival XXII

Nu är septembers bibelbloggar karnival utlagd på SansBlogue av Tim Bulkeley, den XXII i ordningen. Han har gjort ett fint jobb, eftersom det måste vara tidskrävande att sammanställa vad som har sagts om bibelrelaterade ämnen i bloggvärlden.

Denna blogg, Exegetisk Teologi, finns faktiskt med i karnivalen denna gång i kategorin "nonEnglish Biblical Studies blogs". Vilken framgång! Då är jag internationellt känd, eller? Men när jag läste vad Tim säger om min blogg, står det:

Jim also mentions a new Swedish blog Exegetisk Teologi when I looked (25th) it only had one post, Bilder på kung Herodes stenbrott, since this "Kredit till Dr Jim West, som på Biblical studies mailinglista, tipsade om detta", we at least know how the polymath knows of this new blog,...
Det där blev lite av ett antiklimax för mig. Jag bara var tvungen att korrigera detta missförstånd och skrev en kommentar till Tim att jag har faktiskt sedan starten i juni 07 gjort 59 inlägg (60 med denna). Rätt skall vara rätt menar jag, även i ett sådant muntert sammanhang som en Biblical Studies Carnival. Vi får se vad Tim svarar.

Nästa Biblical Studies Carnival kommer att läggas ut av John Hobbins på sin mycket intressanta blogg Ancient Hebrew Poetry någon gång under första veckan i november.

2 kommentarer:

Tim sa...

Thank you for pointing out the error, I do not know what happened, but I was quite rushed to get the carnival out, and must somehow have missed the others! I have put in a corrective update.

Stefan Green sa...

No problem, and no hard feelings.