söndag, november 11, 2007

DSS in San Diego



Här är lite mer om Dödahavsrullarna (DSS). Se tidigare inlägg här.

Konferensen American Academy of Religion och Society of Biblical Literature (SBL) 2007 Annual Meeting i San Diego, Ca, börjar den 17/11 och slutar den 20/11. Detta är den riktigt stora årliga händelsen för bibelforskare, inte bara i Nordamerika, men också globalt sätt. Jag själv var på SBL Internationella möte i Wien i somras, men det Nationella är väsentligt större. Eftersom jag inte har pengar för att åka på något sådant stannar jag snällt hemma.

En spännande attraktion under denna konferens är ett besök på The Museum of Natural History in Balboa Park där en samling Dödahavsrullar ställs ut fram till den 31 december. Tydligen är utställningen unik i sitt slag. Läs mer om det genom att klicka på länken till museet ovan, eller så kan du läsa en intressant artikel om det här.

Utställningen i sig själv skulle vara värt resan, men konferensen är säkert spännande också... men jag får ställa in mig på Boston nästa år.

Inga kommentarer: