tisdag, december 18, 2007

Nyheter på min blogg

Jag har lagt till ett par nya funktioner på min blogg som behövs presenteras.

1. De senaste kommentarerna. För att visa att jag uppskattar kommentarer på mina inlägg har jag nu i vänstra kolumnen skapat en lista på kommentarer som kommer in då och då. Det kan också vara viktigt för den som lämnar kommentarer att det lyfts fram så att besökare av denna blogg lätt ser vad som sägs, inte bara av mig utan också av er som reagerar på olika sätt på vad jag skriver.

2. Stefan's shared items. Jag följer dagligen vad som skrivs på en rad bloggar om Bibeln och kristen tro. Jag läser annat också, men för denna blogg är det exegetik och bibelteologi som står i fokus. I vilket fall har Google en ny funktion då jag via Google Reader kan dela med mig här på bloggen sådant som jag tycker är intressant. Det är omöjligt att hinna med att själv skriva om allt som är relevant för denna blogg, därför finns det nu en ruta i vänster kolumn där jag delar med mig av sådant som fångar mitt intresse och som kan vara värt att läsa för den som är intresserad av Bibeln och kristen tro. Du kan antingen klicka direkt på artikeln för att gå till bloggen där den kommer från, eller klicka "Read more..." som öppnar upp en särskild sida med den de fulla texterna.

4 kommentarer:

Z sa...

En liten fråga:
Hur gör du för att infoga flera "knappar" i samma sidelement? Bloggtoppen och topblogarea står t ex bredvid varann. Ser praktiskt ut :)

Stefan Green sa...

Hej Z
Jag staplade bara htlm koderna på varandra i samma sidoelement. Lägg in kod, sedan enter 2 gånger så att du har en rad mellan koderna, sedan ny kod, etc, sedan ok.

Z sa...

Tack Stefan! Nu har jag staplat allt jag kunnat. Ska även installera 'spampoison'-knappen :)

Stefan Green sa...

Varsågod!