tisdag, mars 04, 2008

Hans Johansson 1951-2008

I fredags avled Hans Johansson, 57 år gammal, under en joggingrunda.

Jag lärde aldrig känna Hans Johansson personligen, men uppskattade verkligen hans arbete, som pastor, exeget och teolog. Sverige har blivit fattigare i och med Hans bortgång.

Jag beklagar verkligen det som har hänt och sänder mitt deltagande till de närmaste sörjande och till alla de som kände Hans mer än vad jag gjorde.

Du kan läsa mer om Hans Johansson i tidningen Dagen här och här.

2 kommentarer:

Carl sa...

Jag och min fru Eva kom att uppskatta Hans Johansson mycket på Torpkonferensen.
Hans bibelstuder var hälsoföda för själen och jag är tacksam över att att vi har inspelningarna kvar.

För alltid kommer Hans Johansson för oss vara förknippat med djup glädje och andens kraft.

Kefas-JDFK sa...

Detta har jag totalt missat. Kommer ihåg när jag var helt nyomvänd och var på retreat med Hans Johansson på Hyllie Park i Malmö, jag viste ju inte att man skulle vara tyst- och snackade järnet, Hans Johansson mötte mig med ett vänlig leende. Kommer också ihåg mycket vel hans lektioner på SALT när jag gick på Bibelskolan Biosfär, ödmjuk, djup, mycket insatt, ja det var den bilden jag fick av honom.
Sverige har helt klart förlorat en viktig pastor och teolog.

Beklager sorgen.

//Michael