tisdag, augusti 12, 2008

Nya tag!

Hej!

När jag gjorde ett uppehåll med mitt bloggande i våras var min tanke att jag skulle sätta igång igen i maj. Men av olika anledningar blev uppehållet längre. 

Jag drabbades av en sjukdomsperiod, som egentligen inte var allvarlig men tillräcklig för att jag inte orkade så mycket. Sedan har jag gått över från Pc till Mac, ett efterlängtad steg för min del, då jag har haft sådana hård- och mjukvaroproblem med mina pc-datorer. Det har tagit tid att sätta sig in i ett nytt sätt att arbeta med dator och ny mjukvara. Att flytta över mitt doktorandarbete håller jag fortfarande på med. I vilket fall är jag numera officiellt en "mackramare", men inte i religiös bemärkelse naturligtvis.

Sedan har jag börjat jobba halvtid som studierektor på PTS – Pingstförsamlingarnas teologiska seminarium. Det är mycket att göra inför skolstarten och sedan försöker jag klämma in mina studier också. Ja, med familj och allt så behövs det mirakel för att klara av allt.

Som sagt, det blev ett längre uppehåll med mitt bloggande än vad jag hade tänkt mig. Men nu skall jag försöka komma igång igen. Mitt mål är att hitta en lagom nivå på det hela så jag inte kör slut på mig själv.

Min nästa publicering på denna blogg blir en predikan som jag framförde den 3 aug i min hemförsamling Elim i Örebro. Jag börjar med återge min inledning. 

Under det kommande läsåret kommer jag att undervisa några kurser, vilket jag räknar med att kunna reflektera över i några inlägg. Under sensommaren och hösten hoppas jag också kunna plocka upp där jag lämnade av när jag tog "time out" i april. 

Vi får ser vad det blir av det hela.

5 kommentarer:

David Nyström sa...

Välkommen tillbaka, du har varit saknad :-)

Stefan Green sa...

Tack David. Ser framemot dina inlägg i höst.

Henrik Engholm sa...

Välkommen tillbaka, Stefan! Instämmer med David.

Josef Forsling sa...

Hej Stefan! Roligt att se att du är tillbaka (jag har varit inne tidigare men inte skrivit något).

Vi ses i Åbo! (eller exegetiska dagen Uppsala den 29/9?)

/Josef

Stefan Green sa...

Hej Josef
Vi ses på Exegetisk dagen i Uppsala. Maila mig vilka datum du tänker vara i Åbo.